Kisah hujung minggu

Saturday, March 20, 2010 5:09 PM Posted by umiefull
Bismillahirrahmanirrahim...
Padah akibat dah tahu, tapi buat tak tahu..
Haa..kan sendiri yang susah!
Huhu
angkara siapakah ini..??
Al-kisahnya,
Dah tahu dah ade koloni kulat mula migrate &
membina perkampungan kat belakang almari tu,
tapi sbb kurang rajen (baca: malas),
buat tak tahu je..
Sekarang dh merebak2..
mangsa keadaan...
Nampaknya, terpaksa la korbankan hujung minggu ni,
bermanja2 dgn kulat2 kat dlm bilik tu..
Susun atur semua kena ubah..
Dengan kudrat yang tak seberapa ni,
Ku gagahi jua..
Antara cara2 nak basmi kulat kt dinding:
-kikis cat yang dah menggelembung
-cuci/lap dengan clorox @ cuka
-cat balik dinding tu
Atau terus je tampal dgn pembalut
kat dinding yg dh terhakis tu..
selepas dinding di kikis2..
Tq to kawan2 yg bagi petua ni..moga2 berkesan la ye.
.
Tq jugak to osmate, bersama2 menolak almari malam td..
Dgn peristiwa air bunga yg tumpah ..
Wah, aku mandi bunga ke?? Hehe..
Nasib baek bukan air gigi yang tumpah tu!
selain buat kerja2 di lab, bergune juge utk kegunaan di rumah!
kredit juga terutamanya kpd penaja cat!

4 Response to "Kisah hujung minggu"

  1. ayyash Says:

    wei kesian teddy bear ko tu..
    tergolek dkt kulat2 tu..haha..
    baik ko mandikn teddy..

  2. nik solihah mujahidah nik mhd nor Says:

    wah..bilik dah cantekkk~..

    *terbaekk* hehe

  3. Atiqah Mahassan Says:

    Salamualaikum,
    koloni kulat tu nak hidup jugak mui...kesian diorang..ish3.ko tlh mematikan kemandirian hidup mereka..

    Tapi kan mui,bila tgk2 kulat2 di dinding tu,i teringat pula dekat sejenis penyakit kulit aka kurap.Semacam ada persamaan antara kulat yang melekat di dinding dengan kurap yang merayap di kulit2 kita(manusia2).Kedua2nya merebak dgn cepat...dan kurap juga asalnya dari fungi gak.adik-beradik kot.

    harap2 kulat yg melekat dkat dinding2 rumh dak2 melayu tak menyebabkan infection spt kurap itu...huhu.bahaya.

    Tun Teja

  4. umiefull Says:

    to ayyash: teddy bear tu dh sememangnya tak bnyawa...
    xpe, dia tu anak patung tiri je..hua3

    to kaknik: bile nak lawat bilik 'cantek' saye tu..hehe

    to ktqah: ye2..btul3..tp kulat tu pun, mnyebabkan gatal2 badan jugak tau..esp. org yg sensitif dgn habuk..isk3...

Post a Comment